Beijing dag 4 - Reisverslag uit Shanghai, China van Cathy strootman - WaarBenJij.nu Beijing dag 4 - Reisverslag uit Shanghai, China van Cathy strootman - WaarBenJij.nu

Beijing dag 4

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cathy

25 Oktober 2005 | China, Shanghai

Hallo,

Bij jullie is het nog vroeg maar wij hebben alweer een hele dag achter de rug.Vanmorgen zijn we dus naar de huttongs gegaan.Dan zijn oude wijken,met hele nauwe straatjes en winkeltjes.We gingen allemaal in een riksja( fietstaxi) Het was echt ontzettend leuk.Er zit een heel systeem in die wijkjes.We mochten ook een lagere school in.Daar hebben we met z'n allen kinderliedjes gezongen en onze kinderen hebben even met de plaatselijke jeugd gespeeld.Toen gingen we verder en gingen theedrinken bij een echtpaar thuis in zo'n huttonghuisje.Van binnen zag er er allemmal erg netjes uit.Die mensen hebben geen eigen douche of toilet, op de hoek van elk straatje zijn er sanitaire voorzieningen.Ik moet er niet aan denken, ze hebben ook geen verwarming. Daarna gingen we langs een meer, het leek wel een film, oude mannetjes op straat aan het kaarten, vissen of theedrinken.Toen kwamen we uit bij de bell tower en drumtower( van de peingexpress) Daar kregen we nog een theeceremonie, en jawel hoor, mijn thee ging natuurlijk over de tafel.Ik vond het ook niet echt lekker, het smaakte naar bloemetjes.Ik vond het geweldig leuk en had nog wel langer in de riksja willen blijven.Die mannen moeten zich toch een ongeluk trappen.Echt knap hoor!!Rudi en ik gaan vanmiddag terug naar de zijdemarkt voor een palletje von Dutch petten dus...Foto's komen vanavond.

groetjes fam. Strootman

  • 25 Oktober 2005 - 07:18

    Gaetana:

    ja,ja Cathy,volgens mij heb jij die vieze thee stiekum van de tafel gestoten.Jullie zien wel veel hoor.het lijkt me wel leuk allemaal.Veel plezier met winkelen vanmiddag en geniet van de laatste paar dagen.

  • 25 Oktober 2005 - 09:40

    Francis:

    Gezellig om jullie verhalen te lezen.Wel schrikken dat Liyou alleen beneden bleef,hoe kort het dan ook was!
    Goede reis terug en snel tot horens/ziens

  • 25 Oktober 2005 - 11:11

    AD VAN KAAM:

    HOE MEER IK LEES HOE MEER BEROEPEN IK VERZIN
    BIJVOORBEELD HUTTONGHUISJESSCHILDER
    EN PAS OP BIJ DE LIFT !!!

  • 25 Oktober 2005 - 11:28

    Henk En Mar:

    Heerlijk die verhalen,Ik hoop dat jullie veel hebben gefilmd.
    Lekker genieten,en veel plezier!

  • 25 Oktober 2005 - 12:57

    Dick En Lins:

    Hoi strootjes, kijk ff naar je mail cathy!!

    Groetjes dick

  • 25 Oktober 2005 - 14:01

    Karin:

    Leuk verhaal je zit echt in een heel andere wereld.
    Dus geen pallet thee mee.Rudi je hebt je pet wel nodig want het is hier petweer,maar vrijdag als jullie thuiskomen is het 20 graden dus dan is de overgang niet zo groot
    Wat leuk om bij mensen thuis te kijken dan zie je het echte leven.Ik hoor morgen het verhaal wel van de zijdemarkt.
    groetjes Karin

  • 25 Oktober 2005 - 14:29

    Henk Strootman:

    Leuk al die berichten !
    groeten,
    Henk Strootman (van piette)

  • 25 Oktober 2005 - 15:53

    CarMen_*:

    Echt leuk die verhalen!:D nog veel plezier daar!! :D
    Dikke kus!

  • 25 Oktober 2005 - 16:03

    Julia:

    cath! het is geregeld hoor met de kaartje voor liyou!! dikke kus juul!

  • 25 Oktober 2005 - 16:41

    Evyy:

    Lijkt me echt super mooi daar.. mis jullie al wel! heb zin in vrijdag! ben weer benieuwd naar de fotoos :)

    kusj! xx

  • 25 Oktober 2005 - 17:17

    Claudia:

    He, Rudy hebben ze ook rose petten. Veel plezier nog deze week. groetjes, Claudia

  • 25 Oktober 2005 - 18:04

    Sandra:

    Zoals gezegd; het weer is hier pet, veul werken (en huiswerk:() en andere dagelijkse beslommeringen, kortom...jullie missen nix...:P (wel waar hoor, maarja jullie zitten nu eenmaal dáár..;))
    kom snel weer thuis!!
    x

  • 25 Oktober 2005 - 18:06

    San Shang Henkie:

    [#}\|:><~[^~//)::(ïæ]X*/-+/={{(#]

  • 25 Oktober 2005 - 18:35

    Michelle, Hans En Rick:

    Ben een paar dagen weg geweest. Heb vanavond achter elkaar de berichten gelezen van 5 dagen. Erg LEUK!!
    Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Leuke beroepen hebben ze daar, moet er toch maar eens over na denken of ik toch niet iets anders wil ga doen.
    Ook de foto's zijn geweldig.
    Geniet er nog van en alvast goede reis terug met z'n 5jes. Groetjes Hans, Rick en Michelle.

  • 25 Oktober 2005 - 19:47

    Leo:

    Ik stel voor dat we er straks nog een paar sites aan toevoegen.
    Wat denken jullie van:
    weerthuis.nl
    Liyoubuitendelift.nl
    cathyknoei.nl
    indetoogh.nl.
    jacomaarwerken.nl
    Hebben jullie lezers er ook nog een paar?

  • 25 Oktober 2005 - 20:52

    Greet En Bert:

    we genieten van jullie leuke verslagen.
    geniet er nog een paar dagen van, we wensen jullie een goede reis terug, we zien jullie al gauw in de Appelaarseweg.
    veel liefs en groetjes,
    Greet en Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2005

Beijing laatste dag

26 Oktober 2005

dag 5 beijing

25 Oktober 2005

Beijing dag 4

24 Oktober 2005

beijing dag 3

24 Oktober 2005

dag weet ik veel ?
Cathy
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 20298

Voorgaande reizen:

20 April 2013 - 04 Mei 2013

Chinareis 2013 Weer terug waar we begonnen

03 Oktober 2005 - 15 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: